17 mai 2010

Unitatea minte-corp

Rasfoind un site dupa o carte anume, dau ''ca din intamplare'' peste o alta: ''Boala ca sansa. Cum sa descifram mesajul ascuns al bolii'' de Ruediger Dahlke (aici).

Tocmai ma gandeam zilele astea la o intamplare (si de cateva luni incoace, la mai multe intamplari cu mine, legate de aparitia unor simptome cel putin nefiresti - sunt un om activ, tanar, n-ar trebui sa am 'boli'): prietenului meu i-au aparut brusc niste dureri atroce in genunchiul drept, fara sa se fi lovit sau fara sa fi fortat piciorul.
Imediat m-am gandit ca durerea are o cauza mai subtila, una adanc legata de starea lui sufleteasca si de situatia prin care trece in prezent: probleme in familie, mai precis cu parintii. Desi in ultima vreme m-am
 documentat asupra cauzelor sufletesti si mentale ale bolilor, nu am gasit imediat explicatia durerilor - nu stiam de ce anume sa leg suferintele la genunchi, pana cand am gasit cartea asta (nu am cumparat-o inca, dar maine ma duc dupa ea) si am vazut la cuprins inclusiv un subcapitol despre genunchi.

"ca prin farmec'' mi-am adus aminte de niste vorbe: ''a i se inmuia genunchii'', ''a-i tremura gladiolele" (adica genunchii), si sensul pe care i-l atribuim cu totii: intimidare, frica, teama, neliniste.
Evident, am facut legatura intre afectiunea lui si starea interioara: omul nu stia cum sa ''apuce'' conflictul, cum sa trateze situatia, care ii provoca teama (pentru ca e vorba de ceva nou) si care il facea sa se simta neajutorat.
Din fericire, a doua sau a treia zi i-a disparut durerea, dar nu ca din senin: au fost discutii cu familia, intalniri, s-a vorbit si s-au luat niste hotarari.

Alta situatie: cu aproape un an in urma am trait cele mai grele clipe din viata mea. Banii din salariu nu-mi ajungeau nici macar sa acopar strictul necesar, in fiecare luna ma imprumutat doar ca sa pot supravietui, ma trezeam noaptea gandindu-ma ca nu e iesire din situatia mea. Ma simteam ca un condamnat la moarte, fara ajutor si la un pas de a ma pierde. In maxim 2 luni mi-au aparut dureri atroce in zona lombara, am ajuns in cateva zile sa nu ma mai pot apleca, statul pe scaun era un chin - toate astea fara sa fi suferit vreun soc fizic.
Creme, gimnastica, pastile - nimic, durerea parea ca dispare o vreme, dupa care revenea in forta.
Am reusit sa scap de ea schimbandu-mi jobul. Cu un salariu mai mare, am scapat si de teama ca maine nu am ce manca, mi-a revenit increderea in mine. Toate astea fara tratament special, fara doctori sau pastile.
Cam in aceeasi vreme am descoperit si chakrele - ce semnifica fiecare, cum se manifesta dezechilibrul uneia, cum le poti re-echilibra.
Inutil sa mai spun ca citind despre chakre, am descoperit cauzele 'subtile'care mi-au provocat afectiunile (gastrita, amigdale inflamate, dureri de dinti, carii, caderea parului, infectii urinare - sa enumar doar cateva din afectiunile care mi-au aparut in ultimii 2 ani) - si concomitent, solutia la dezechilibre.

Una peste alta, abia astept sa cumpar cartea de care am pomenit mai sus. Pe masura ce ma luminez si eu, postez si aici ce aflu din carte!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu